The Best Supplement in Malaysia

The Best Supplement in Malaysia
Try first then you know the difference!!

Tuesday, January 27, 2015

4 SEBAB KENAPA PERLU AMBIL SUPPLEMENT




4 SEBAB Kenapa badan perlu supplement..??

1) Supplement  diadakan bertujuan untuk 'membantu mengurangkan' kesakitan serta melengkapkan keperluan-keperluan vitamin yang diperlukan oleh badan. Semakin meningkat usia, badan akan mula lemah dan memerlukan lebih banyak vitamin atau mineral bagi menjalankan fungsi-fungsi kehidupan seharian.


2) Supplement BUKAN UBAT yang mampu menyembuhkan penyakit atau dalam kata lain , pengambilan supplement tidak dapat menghilangkan penyakit TETAPI supplement adalah berfungsi sebagai 'penambah baik' dan menolong otot-otot sendi menjalankan fungsi dengan keadaan yang optimum.

3) Sekiranya badan mencukupi dengan pengambilan vitamin-vitamin dan mineral seharian, kemungkinan tidak menjadi keperluan untuk badan menerima supplement. Dalam kehidupan seharian juga jika seseorang menitik beratkan berapa banyak kalori yang diambil dalam setiap hidangan serta berapa kalori yang dibakar seharian pasti badan sentiasa sihat dan mampu menjalankan tugasan harian tanpa memerlukan supplement. Cumanya dalam kehidupan yang penuh kemodenan hari ini, adakah golongan seumpama ini masih wujud...?? Jika ya, alhamdulillah tetapi berapa kerat aje la terdiri dalam golongan 'ya' ini. 

4) "MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI". Slogan ini memang sangat sesuai dengan fungsi supplement. Badan juga BERHAK mendapat 'makanan' yang mencukupi setiap hari.
 
= = = = = = = = = = = = = = = = = = =  = = = = = = = = = =


Arrgghhh !! Give up sebab:-

1) dah makan supplement tapi masih gemuk

2) dah makan supplement  tapi kulit masih menggerutu/ berjerawat

3) dah makan supplement  tapi pening kepala pulak jadinya

4) dah makan supplement  tapi penyakit masih tak sembuh

5) makan supplement  tapi tak nampak KESAN !!!!

. . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Mengapa 'tak nampak' kesan..?

1) Tiada KONSISTENSI dalam pengambilan supplement

2) Tidak mengikut dos yang ditetapkan. Mungkin terlebih/ tidak cukup - depends pada badan masing-masing
3) Berhenti daripada pengambilan supplement kerana takut dengan 'Healing Crisis".


4) Supplement HANYA mampu 'membantu/mengurangkan' BUKAN menyembuhkan!!

5) Dengan hanya makan supplement, tapi masih makan lewat malam & no exercises at all memang la tak boleh kurangkan berat badan. Lagi menambahkan berat badan ada lah.

6) Kadar toksin dalam badan seseorang tidak sama, lambat cepat tindak balas supplement dengan badan juga bergantung ada kesihatan diri masing-masing. So, cepat atau lambat 'kesan' memang berbeza dan subjektif pada setiap individu.

7) Pengambilan air yang kurang atau tidak mencukupi mungkin menjadi sebab kenapa tidak nampak 'kesan' selepas pengambilan supplement.

8) Mengalami penyakit kronik yang memerlukan masa yang panjang untuk sembuh. 
  


No comments: